Primul sfat pe care îl primim atunci când ne simțim epuizaţi este să dormim mai mult.

Această recomandare este logică mai ales în cazul celor care lucrează mai mult de 8 ore pe zi sau în cazul celor care au copii mici. Cu toate acestea, mulţi dintre noi ne simţim obosiţi și letargici chiar și atunci când dormim 7 ore în fiecare noapte.

În acest caz, care ar putea fi cauza oboselii noastre?

Aşa cum explică AsapSCIENCE în clipul video de mai jos, există numeroase cauze pentru oboseala pe care o simţim în permanență, chiar şi atunci când credem că dormim suficient de mult.

Pentru început, s-ar putea să fim prea sedentari.

Deşi efortul fizic poate părea obositor, se pare că prin practicarea unor exerciţii fizice uşoare de câteva ori pe săptămână ne putem simţi mai energizanţi.

Gândiți-vă doar la o zi când ați fost ceva mai activi, poate când v-aţi plimbat mai mult pe jos sau poate aţi alergat prin parc.

Cel mai probabil, în noaptea următoare aţi dormit mult mai bine decât de obicei. Persoanele care se antrenează în mod regulat se bucură, în general, de un somn mai bun, chiar dacă numărul de ore de somn rămâne același.

O altă posibilă cauza a oboselii noastre ar putea fi dependența de cofeina pe care o consumăm pentru a rămâne energizanţi pe parcursul zilei.

Cauza oboselii constante

Care este cauza oboselii persistente? 

Chiar dacă majoritatea dintre noi nu bem cafea espresso chiar înainte de culcare, trebuie să ţinem cont de faptul că ar trebui să evităm consumul de cafea cu 6 ore înainte de culcare.

Cofeina blochează adenozina, un neurotransmițător care se acumulează în creier pe parcursul zilei făcându-ne somnolenți seara.

Orice cafea consumată cu șase ore înainte de culcare va afecta producția de adenozină, ceea ce înseamnă că vom adormi mai greu. Mai mult, studiile au arătat că cofeina modifică ritmurile circadiene.

Aşa cum se arată în clipul video realizat de AsapSCIENCE, uneori oboseala nu este doar consecinţa unor alegeri din stilul nostru de viaţă.

Oboseala prelungită ar putea fi consecinţa unor probleme de sănătate mintală.

De exemplu, tulburarea de anxietate generalizată poate fi însoţită de o stare de oboseală persistenta. Un nivel ridicat de stres și îngrijorare vor declanşa în aceste condiţii o senzaţie de oboseală accentuată.

Se ştie că depresia afectează calitatea somnului, provocând insomnie în unele cazuri.

Oboseala excesivă poate fi declanşată şi de un deficit de fier în organism, de afecţiuni tiroidiene sau de diabet.

Chiar dacă nu există un remediu rapid de eliminare a oboselii constante, AsapSCIENCE ne prezintă câteva metode de combatere a oboselii, aflate la îndemâna noastră, de care ar trebui să ţinem cont.

Sursă: Science Alert