Cultură

Există un mesaj de la Dumnezeu în radiaţia cosmică de fond?

Universul este un loc misterios. Nu știm de ce există și avem o mulțime de întrebări fără răspuns cu privire la cum a apărut. Este posibil să fi fost creat, intenționat, de o entitate inteligentă?

Există vreo modalitate prin care am putea afla?

În anul 2005, doi fizicieni au sugerat că dacă a existat un Creator, atunci ar fi putut codifica un mesaj în radiația cosmică de fond  a Universului, cea mai veche radiaţie din Univers.

Recent, astrofizicianul Michael Hippke de la Observatorul Sonneberg din Germania a căutat acest mesaj, transformând variațiile de temperatură din radiaţia cosmică de fond într-o succesiune de biți.

Ceea ce a obţinut pare a fi complet lipsit de sens.

Lucrarea lui Hippke, care descrie metodele și descoperirile sale, a fost încărcată pe serverul de preprint arXiv și, prin urmare, nu a fost încă evaluată de colegi. Lucrarea include biții extrași, astfel încât şi alţi cercetători interesaţi să-i poată studia.

Fundalul cosmic cu microunde este o relicvă incredibil de utilă a Universului timpuriu. Originea acesteia este datată la aproximativ 380.000 de ani după Big Bang.

Mai înainte, Universul era complet întunecat și opac, atât de fierbinte și dens încât atomii nu se puteau forma, protonii și electronii deplasându-se liberi sub formă de plasmă ionizată.

Pe măsură ce Universul s-a răcit și s-a extins, protonii și electronii s-au combinat pentru a forma atomi neutri de hidrogen în ceea ce numim epoca recombinării. Spațiul a devenit clar, iar radiaţia electromagnetică s-a putut deplasa liberă pentru prima dată.

Această primă radiaţie este detectabilă şi în prezent, deși foarte slabă, acoperind tot spațiul cunoscut. Ea este cunoscută sub numele de radiaţia cosmică de fond.

Deoarece Universul timpuriu nu era uniform, variațiile de densitate din epoca recombinării se manifestă astăzi în fluctuații foarte ușoare ale temperaturii radiaţiei cosmice de fond.

Radiația cosmică de fond

Variațiile de temperatură în radiația cosmică de fond

Ca urmare a acestei omniprezențe, fizicienii teoreticieni Stephen Hsu de la Universitatea din Oregon și Anthony Zee de la Universitatea din California, Santa Barbara au susținut, teoretic, că radiaţia cosmică de fond ar putea fi fundalul perfect pe care Creatorul ar fi putut lăsa un mesaj vizibil pentru toate civilizațiile tehnologice din Univers.

„Lucrarea noastră nu sprijină, în niciun fel, ipoteza proiectării inteligente a Universului”, au scris fizicienii în lucrarea din anul 2006, „dar ne întrebăm și încercăm să răspundem la întrebarea, cu totul științifică, dacă ar putea exista de fapt un astfel de mesaj”.

Ei au propus că un mesaj binar ar putea fi codat în variațiile de temperatură din radiaţia cosmică de fond. Este ceea ce Hippke a încercat să găsească, bazându-se pe afirmațiile făcute de Hsu și Zee şi folosind apoi datele astronomice pentru a încerca să găsească un astfel de mesaj.

„Ipotezele lui Hsu și Zee erau, mai întâi, că o Ființă superioară a creat Universul. În al doilea rând, Creatorul a vrut de fapt să ne anunțe că Universul a fost creat în mod intenționat.

Atunci, întrebarea este: cum ar trimite un astfel de mesaj? Radiaţia cosmică de fond este alegerea evidentă, deoarece este cel mai mare fundal ceresc care este vizibil pentru toate civilizațiile tehnologice.

Hsu și Zee susțin că un mesaj din radiaţia cosmică de fond ar fi identic pentru toți observatorii din spațiu și timp și că conținutul informației poate fi rezonabil de mare (mii de biți)”, a scris Hippke.

Hippke a constatat că există mai multe probleme cu aceste afirmații. Prima este că radiaţia cosmică de fond continuă să se răcească. A început de la aproximativ 3.000 Kelvin, iar acum, 13,4 miliarde de ani mai târziu, este 2,7 Kelvin.

Pe măsură ce Universul continuă să îmbătrânească, în cele din urmă radiaţia cosmică de fond va deveni nedetectabilă şi într-un final va dispărea.

Mai mult, ca răspuns la lucrarea lui Hsu și Zee, fizicienii au descoperit în anul 2006 că este extrem de puțin probabil ca radiaţia cosmică de fond să apară exact la fel pe cer pentru diferiți observatori din diferite locații.

În plus, susține Hippke, nu putem vedea întregul fundal al radiaţiei cosmice de fond din cauza emisiilor de prim-plan din Calea Lactee. Există o singură boltă cerească care prezintă o incertitudine statistică inerentă în fiecare observație cosmologică pe care o facem.

Pe baza acestor constrângeri, Hippke a estimat un conținut al informațiilor mult mai mic decât cel propus de Hsu și Zee, de doar 1.000 de biți. Acest lucru este încurajator pentru căutarea efectivă a mesajului.

Satelitul Planck și sonda Wilkinson Microwave Anisotropy Probe (WMAP) au observat și au înregistrat fluctuațiile de temperatură în radiaţia cosmică de fond. Din aceste seturi de date Hippke și-a extras biții, comparând rezultatele din fiecare set de date pentru a găsi biți care se potrivesc.

Primii 500 de biți ai mesajului sunt arătaţi mai jos. Valorile în negru au fost identice atât în ​​seturile de date Planck, cât și în cele WMAP și se crede că sunt corecte, cu o probabilitate de 90%.

Valorile în roșu deviază, Hippke a ales valorile Planck care sunt considerate corecte cu o probabilitate de doar 60%.

Cod binar în radiația cosmică de fond

Cod binar în radiaţia cosmică de fond. Credit: M. Hippke, arXiv, 2020

Schimbarea valorilor, a constatat Hippke, nu a îmbunătățit situația. Căutările în Enciclopedia online a secvențelor întregi OEIS (The On-Line Encyclopedia of Integer Sequences) nu au dat niciun rezultat convingător și nici schimbarea datelor pentru un viitor îndepărtat.

„Nu am găsit niciun mesaj semnificativ în biții extrași. Putem concluziona că nu există un mesaj evident în radiaţia cosmică de fond.

Cu toate acestea, rămâne neclar dacă există sau a existat un Creator, dacă trăim într-o simulare sau dacă mesajul obţinut este corect, dar nu reușim să-l înțelegem”, a scris Hippke.

Indiferent care este răspunsul, radiaţia cosmică de fond mai are multe de spus, așa cum au remarcat fizicienii Douglas Scott și James Zibin de la Universitatea British Columbia într-un răspuns, din anul 2005, la afirmaţiile lui Hsu și Zee.

„Radiaţia cosmică de fond  codifică o mulțime de informații despre structura cosmosului și posibil despre natura fizicii la cele mai înalte niveluri de energie.

Universul ne-a lăsat un mesaj pe cont propriu”.

Lucrarea lui Hippke poate fi citită integral pe arXiv.

Traducere după An Astronomer Has Searched The Universe For a Potenţial Message From Its Creator

4 comentarii la „Există un mesaj de la Dumnezeu în radiaţia cosmică de fond?

• Mesajul lui Dumnezeu ete cel din Biblie.Si l-a trimis,inspirand pe scriitorii ei,doar pe pamant,singura planeta locuita de fiinte inteligente.Nu l-a trimis aiurea,poaate va intalni o civilizatie undeva.L-a trimis la o adresa fixa in Univers,acolo unde era nevoie de el.Cercetatorii se incapataneaza sa caute raspunsuri acolo unde nu exista,cand raspunsul e foarte usor de gasit.Cu cat cerceteaza mai mult cu atat gasesc dovezi logice in ce priveste crearea Universului si in ce-l priveste pe Cel care l-a proiectat,si l- adus in existenta.Dar o fac ptr.ca trebuie sa traiasca si ei,au nevoie de bani dar si de faima.

Răspunde
    • SUBSCRIU SI ADAUG: Este foarte greu de imaginat o existență infinită, adică o realitate care există dintotdeauna și pentru totdeauna, fără să aibă, nici început și nici sfârșit. Dacă există dintotdeauna, o astfel de realitate, aceasta presupune o cauzalitate infinită, adică nu există o cauză inițială, ci există un șir nesfârșit de cauze. În același timp, creația din nimic este un principiu la fel de confuz ca și principiul eternității existenței. Cu toate acestea, nu există o altă alternativă. Din două una, ori universul a apărut din nimic, ceea ce este o aberație, ori realitatea este eternă. Dumnezeu este văzut ca o Realitate eternă, fără o cauză, dar multă lume se întreabă, dacă Dumnezeu a creat universul, pe El cine l-a creat? Răspunsul dat de apologeți este unul singur și fără explicații și anume că Dumnezeu este etern, adică nu a fost creat de nimeni, dar acesta este un articol de credință religioasă. Cu alte cuvinte, Dumnezeu pur și simplu există, nu știm cum, în ce mod.
      POVESTILE DIN BIBLIE SUNT DOAR MITURI SAU SUNT BAZATE P FAPTE REALE? THAT IS THE QUESTION.
      INAINTE ACTELE DIVINE NU PUTEAU FI EXPLICATE IN
      TERMENI STIINTIFICI RATIONALI. EXISTA DOVEZI CARE SA SUSTINA ACESTE POVESTI?
      – ARHEOLOGII SI GEOLOGII INDICA SPRE MUNTELE ARARAT;
      – SPRE RUINELE ORASULUI ANTIC TALL EL-HAMMAM [SODOMA]- DZEU L-A DISTRUS CU FOC SI PUCIOASA, EVENIMENTUL E CONFIRMAT D STIINTA;
      – SPRE TURNUL BABEL [ziguratul] DIN BABILON, IRAK, CONSTRUIT DE REGELE NABUCODONOSOR 2 [7 etaje si un templu in varf, din caramida si bitum (exact ca in Biblie);
      – SPRE MOLIMELE/ PLAGILE DIN EGIPT. DZEU A FOLOSIT PUTEREA NATURII NU O DATA CI DE 10 ORI LA RAND. CF.PAPIRUSULUI IPUWER PLAGILE EXODULUI AU AVUT LOC. CAUZATE D O ERUPTIE VULCANICA SAU DE UN ACT DIVIN? DAR CUM SE EXPLICA A 10-A PLAGA, MOARTEA PRIMILOR NASCUTI DIN EGIPT?; – DESPARTIREA/ DESPICAREA MIRACULOASA A M.ROSII D MOISE CU TOIAGUL. DIVIZAREA UNUI VOLUM ENORM D APA E POSIBIL? DECI RAPORTAM EVENIMENTELE LA STANDARDE STIINTIFICE, RELIGIOASE SI ETICE. PUTEREA LUI DZEU N INCONJOARA.
      NU EXISTA NICIO REFERINTA CUM AU FOST CONSTR. MEGALITII… CONSTR.CICLOPICE DIN BLOCURI D SUTE D TONE [ASAMBLATE SI MUTATE]…
      PARADOXAL, STIINTA CARE A FOST IN RAZBOI CU RELIGIA MII DE ANI, DOVEDESTE EX. LUI DZEU. IRONIC NU?
      CEL M.CREDIBIL MARTOR ESTE UN GRUP DE OAMENI. E IMPOSIBILA NEGAREA A 30.000 DE MARTURII DE LA FATIMA. E CEL MAI CREDIBIL CAZ. CAND MII D OAMENI SAU PERSONALITATI DE STAT, SPUN CU CERTITUDINE CA AU VZT., II CREZI DACA NU ORI ESTI DUS CU SORCOVA ORI IN SLUJBA necuratului.
      SAU SUNETE CARE SFASIIE CERUL, VENITE DIN ALTA LUME, DIN ALT LOC. CARE REVERBEREAZA IN ORASE INTREGI. SUNETE VIOLENTE, SINISTRE, CE NU POT FI IGNORATE. DECODAND ACESTE SUNETE CERCETATORII AU DESCOPERIT CA SUNA F. ASEMANATOR CU UN TRITON. CAND IL CANTI SE CREEAZA O DISONANTA, O TENSIUNE. TRITONII SUNT CUNOSCUTI CA diabolus in musica.
      VIDEOCLIPURI, INREGISTRARI AUDIO SI FOTOGRAFII ATESTA EXISTENTA monstrilor metafizici INSTITUTII PT.CERCETARI PARAPSIHOLOGICE DOVEDESC FARA NICIUN DUBIU FEN. PARANORMALE. OAMENI DE STIINTA CARE FOLOSESC METODOLOGIA STIINTIFICA.
      NU ESTI CRIPTOZOOLOG SAU DEMONOLOG SAU GHOST BUSTER? ATUNCI MUCLES.
      EI POSEDA TEHNOLOGII PT. DETECTAREA RADIATIILOR.
      – CONTOARE GEIGER [detecteaza radiatiile reziduale], SPECTRO/ GRAFE/ metre/ scopice cu ultra rezolutii energetice, Detectori pt.tot felul d unde el-magn, det. cu semiconductori, Camere de ionizare, Sisteme complexe – combinatii ale acestora (siruri de fotodiode din siliciu si kituri d detectie);
      – CAMERE TERMOGRAFICE/ CU INFRAROSII
      – GPR [Ground-penetrating radar – uses radar pulses to image the subsurface/ Impulse Radar] / georadarul CARE VEDE SUB PAMANT. EMITE UNDE RADIO D INALTA FRECV.
      – EMF meters [tools used that efficiently measure the electromagnetic field radiating]
      – REM-POD (Radiating ElectroMagneticity) [emits a low EM field] … ACOLO UNDE E UN SPIRIT POATE DISLOCA ENERGIE EM. DETECTEAZA PERTURBARI IN CAMPUL EM.
      ATEII AU ABSOLVIT SCOALA DETECTIVISTICA? STIU CUM GASESC DETECTIVII PROBE? O METODA E: SIMILITUDINI IN RELATARILE MARTORILOR. TB.SA FIE LABILI PSIHIC ATEII, SARMANII DE EI, BIETE FIINTE INSELATE DE diavol.
      STIINTA INSEAMNA VERIFICARE EMPIRICA, OBSERVATII, EXPERIMENTE, DOVEZI ARHEOLOGICE, ETC. SE PUNE TOTUL LA INDOIALA, SE URMEAZA DOVEZILE INDIFERENT UNDE DUC. BIBLIA ARE O BAZA REALA. O DESCRIERE ATAT DE DETALIATA E F. CREDIBILA. ZILNIC APAR RELICVE SI OBIECTE SFINTE CARE VALIDEAZA VARIANTA ISRAELITILOR IUDEI SI A CRESTINILOR.
      OAMENI CU REPUTATIE ADEVERESC SCRIPTURA, SAVANTI, CERCETATORI, ETC. CINE SUNT ATEII SA CONTESTE? EXISTA ZECI DE MII DE RELATARI, MARTORI SI PROBE TESTIMONIALE.
      E IMPOSIBIL CA TOATE SINISTROSENIILE CU CARE NE CONFRUNTAM [posedari demonice de oameni si locuri, aparitii, aratari, etc] SA FIE DOAR O CONSPIRATIE. E IMPOSIBIL … EX.O FILIATIE INTRE INTAMPLARI, EVENIMENTE, FENOMENE SI RELATARI … TB.SA LEGI TOATE INDICIILE CA SA INTELEGI CE SE INTAMPLA.
      DE-A LUNGUL SUTELOR DE ANI, SEMNALARI, APARITII, AMPRENTE, INDICA DOVADA EXISTENTEI CREATURILOR X/ CRIPTIDE/ draci impielitati. E IMPOSIBIL SA SE INSELE ATATIA OAMENI.
      CAND IMPOSIBILUL/ IMPROBABILUL SE INTAMPLA MEREU ESTE MAI MULT DECAT NORMAL, E SUPRANAT./ PARANORMAL/ METAFIZIC.
      DISCUTIILE SE ABORDEAZA STIINTIFIC, CU EXPLICATII RATIONALE, CU DOVEZI SOLIDE, NU CA LA GRADINITA. OAMENII AR VREA SA ARUNCAM LA GUNOI ISTORIA NUMAI SA POATA CURVASARI, FURA, EXCROCA, ETC CE INEPTIE! L-AR ARDE PE RUG PE ARISTOTEL [el a fost primul geniu care a vb.de suflet] CUM L-A ARS INCHIZITIA PE GIORDANO BRUNO.
      VICLENIA/ INSELATORIA INFAILIBILA A diavolului E SA TE FACA SA CREZI CA NU EXISTA. E CEA MAI MARE ARTA A LUI.
      Dacă ar putea, diavolul ar rosti „Eu sunt cel ce nu sunt”. (André Gide)
      MONSTRII EZOTERICI SUNT CEI MAI PERICULOSI. PERICULOSO SPORGERSI. NU MAI E DOAR UN SUBIECT DE LITERATURA/ FILM SF CI STIINTIFIC SI ISTORIC. ACESTE FIARE REPREZINTA TOT CE E MAI HAIN SI DIABOLIC. BESTII FIOROASE, MONSTRI INSPAIMANTATORI SI NECRUTATORI, CREATURI DE COSMAR. DECI UMANITATEA TB.SA RESPECTE TOATE LEGILE [nu doar cateva ci TOATE] LUI DZEU SI TOATE INVATATURILE DOMNULUI ISUS CRISTOS. NU ESTE DE GLUMA SAU JOACA.
      „Cerul și pământul vor trece, dar cuvintele Mele nu vor disparea. Eu sunt Calea, Adevărul și Viața. Nimeni nu vine la Tatăl decât prin Mine.” – Dl. ISUS HRISTOS, FIUL LUI DZEU.

Răspunde
  • Și aici, dragilor? Nu vă sunt suficiente atâtea posturile private și ,din păcate ,mai ales cele publice prin care ,naivi sau interesați ,încercati să vă opuneți schimbării paradigmei ,începută acum câteva sute de ani,în privința ascensiunii, înceată dar sigură , a științei în defavoarea religiei și, mai ales a pretenției că Universul a avut un creator.