Tehnologie

NASA deschide Stația Spațială Internațională pentru turiști

NASA a anunțat, în mod oficial, că va permite accesul astronauților privați (cetățeni obișnuiți) la bordul Stației Spațiale Internaționale și nu doar a astronauților atestaţi.

De asemenea, NASA va autoriza şi activitățile comerciale și de marketing menite să dezvolte o așa-numită economie a spațiului.

Biletele pentru Stația Spațială Internațională nu vor fi însă ieftine.

Potrivit The New York Times, NASA va taxa companiile private cu aproximativ 35.000 de dolari pe noapte pentru fiecare astronaut privat care va utiliza Stația Spațială Internațională, iar acest tarif nu include transportul persoanelor fizice către și de la Stația Spațială Internaţională.

„Inovaţia şi ingeniozitatea industriei americane pot accelera dezvoltarea unor activităţi comerciale prospere pe o orbită joasă a Pământului”, susţine NASA.

Activităţile de cercetare și testare vor continua la bordul Stației Spațiale Internaționale pentru îndeplinirea obiectivului NASA de a trimite din nou astronauții americani pe suprafața Lunii până în anul 2024.

Stația Spațială Internațională pentru turiști

Credit: NASA

Cercetările la bordul Stației Spațiale Internaționale au început în urmă cu 18 ani şi ele vor continua.

NASA va permite activitățile comerciale și chiar de marketing la bordul Stației Spațiale Internaționale, însă pentru aceasta companiile private trebuie să dovedească că au nevoie într-adevăr de microgravitaţie „pentru dezvoltarea unor aplicații comerciale”.

Compania Bigelow Aerospace din Las Vegas intenționează deja să utilizeze rachetele SpaceX pentru a trimite la un moment dat până la patru turiști pe Stația Spațială Internațională.

Aceştia nu vor fi primii turişti care vizitează Stația Spațială Internațională. Aşa cum relatează The Times, până în prezent şapte turişti au vizitat Stația Spațială Internațională în urma unor excursii organizate de Rusia.