Medicină-Sănătate

Ar putea exista oameni care sunt genetic rezistenți la COVID-19

Doi oameni sunt cel puțin 99,9% identici genetic unul cu celălalt. O diferenţă de aproximativ 0,1% ne face însă speciali.

Această diferenţă este cea care determină toate particularităţile noastre, de la modul unic în care arătăm, până la rezistența sau susceptibilitatea noastră la boli precum HIV.

Anumite modificări minuscule ale codului genetic pot fi incredibil de utile nu numai pentru individ, ci și pentru societate.

Cu cât știm mai multe despre aceste gene speciale, precum și despre persoanele care le au, cu atât mai bine, deoarece s-ar putea crea medicamente al căror efecte să fie similare acestor diferențe genetice utile.

Având în vedere acest lucru, cercetătorii caută persoane din întreaga lume care ar putea fi rezistente la virusul SARS-CoV-2. Astfel, genele noastre ar putea deține cheia pentru tratarea potențială a COVID-19.

Rezistența genetică la COVID-19

Credit: simonkr/Getty Images

„Răspândirea SARS-CoV-2 la o scară globală a oferit încă o demonstrație a variabilității clinice remarcabile între indivizi în cursul infecției, variind de la infecții asimptomatice până la boli care pun viața în pericol.

Înțelegerea noastră asupra fiziopatologiei COVID-19, care pune viața în pericol, a progresat considerabil de când boala a fost descrisă, pentru prima dată, în decembrie 2019, dar știm încă foarte puțin despre baza genetică și imunologică umană a rezistenței înnăscute la SARS-CoV-2”, se afirmă între-o lucrare realizată de cercetători conduși de imunologul Evangelos Andreakos de la Academia din Atena.

Deși încă nu avem prea multe informații despre această rezistență înnăscută la boală, aceasta nu înseamnă că ea nu există.

S-au înregistrat cazuri în care majoritatea membrilor unei familii, care locuiesc împreună, s-au infectat, dar un singur membru al acesteia nu a contractat boala.

De asemenea, au existat rapoarte despre oameni care au evitat cumva COVID-19, chiar și după ce au fost în „linia de foc”, de mai multe ori.

Există deja unele cercetări serioase în acest sens, dar până acum rezultatele au relevat doar mici diferențe individuale.

De exemplu, am anunţat anul trecut că, în special, grupa de sânge de tip O prezintă o ușoară rezistență la infecția severă cu SARS-CoV-2. Apoi, au existat şi alte studii privind proteinele, cum ar fi receptorii ACE2  sau  TMEM41B, de care coronavirusul are nevoie să intre în organism sau să se replice o dată în interiorul celulei.

Cercetătorii au sugerat că trebuie să facem mai mult pentru a descoperi acea categorie de populație care ar putea fi rezistentă genetic la SARS-CoV-2.

„Propunem o strategie pentru identificarea, recrutarea și analiza genetică a persoanelor care sunt rezistente, în mod natural, la infecția cu SARS-CoV-2.

Am înscris deja peste 400 de persoane care îndeplinesc criteriile pentru includerea într-un eşantion dedicat studiului de rezistență la COVID-19.

Înscrierea participanților la studiu continuă (link aici), iar subiecții din întreaga lume sunt bineveniți”, au scris cercetătorii.

Având vaccinuri, medicamente promițătoare și o mai bună înțelegere a virusului, observăm că viața, în unele locuri, începe să revină puțin câte puțin la normal.

Cu toate acestea, COVID-19 va fi, probabil, cu noi încă mult timp, iar găsirea persoanelor care prezintă o caracteristică genetică ce le permite să fie cruțate de virus ar putea fi o adevărată binecuvântare pentru noi toţi,  mai ales dacă apar noi tulpini extrem de virulente.

Această cercetare a fost publicată în Nature Immunology.

Traducere după There May Be People Who Are Genetically Resistant to COVID-19, Scientists Say