Într-o lume în care tot mai mulţi oameni optează pentru o alimentaţie bogată în calorii, de tip fast food, în locul unor preparate culinare pregătite în casă, nu este de mirare că ni se recomandă în permanenţă să mâncăm mai puţin şi să facem exerciţii fizice cât mai mult timp, mai ales dacă ținem cont și de faptul că sedentarismul afectează tot mai multe persoane.

Cu toate acestea, în urma unor cercetări ştiinţifice recente a rezultat că exerciţiile fizice nu reprezintă o soluție eficientă pentru pierderea în greutate, ceea ce reprezintă o veste proastă pentru mulţi dintre cei care speră să slăbească prin practicarea exerciţiilor fizice.

Credit: Vox

Kevin Hall, cercetător principal la US National Institutes of Health afirmă următoarele în clipul video de mai sus:

„…Exerciţiile fizice nu reprezintă un mijloc eficient de pierdere în greutate. Ele sunt excelente pentru sănătate şi acestea reprezintă, probabil, cel mai bun lucru pe care îl puteți face, în afară de renunțarea la fumat, pentru îmbunătăţirea stării generale de sănătate, dar nu trebuie să le considerăm un instrument pentru pierderea în greutate”.

Aceasta nu înseamnă că putem renunţa la sala de gimnastică sau la activităţile sportive. Trebuie să nu uităm că exercițiile fizice ne pot asigura o viață lungă și sănătoasă.

Motivul pentru care nu trebuie să ne așteptăm să pierdem în greutate prin practicarea exerciţiilor fizice este acela că acesta nu este singurul mijloc prin care corpurile noastre ard caloriile în fiecare zi.

Așa cum se explică în clipul video de mai sus, corpurile noastre folosesc energia pe care o obțin din nutrienţi pentru metabolismul bazal, adică energia necesară pentru nevoile de bază ale organismului atunci când acesta este în repaus, pentru descompunerea alimentelor şi pentru activitatea fizică, adică energia de care avem nevoie pentru mişcare. Dintre acestea, metabolismul de repaus este cel care contribuie cel mai mult la arderea caloriilor în fiecare zi și, spre deosebire de activitatea fizică, nu avem un control prea mare asupra modului cum funcţionează acesta.

Cu alte cuvinte, este extrem de dificil de controlat numărul de calorii pe care le pierdem doar prin practicarea exercițiilor fizice.

„Doar aproximativ 30% din calorii se află sub controlul nostru”, afirmă Christophe Haubursin .

Se pare că dieta este mult mai importantă decât exerciţiile fizice pentru scăderea în greutate, din moment ce un studiu recent, care a analizat sute de participanţi, a constatat că activitatea fizică are o influență mică în ceea ce priveşte arderea caloriilor şi că o activitate fizică mai intensă nu echivalează cu arderea mai multor calorii.

„Studiul nostru arată că trebuie să ne concentrăm, de asemenea, asupra dietei, mai ales atunci când vine vorba de controlul greutății noastre și de prevenirea unei creşteri nesănătoase în greutate”, a declarat cercetătorul principal Herman Pontzer de la University of New York.

Urmăriți clipul video de mai sus pentru mai multe amănunte. Puteţi afla informații obţinute în urma a 60 de studii ştiinţifice care, dacă doriţi să pierdeţi câteva kilograme, vă pot ajuta să vă faceţi o strategie corectă în acest sens pe baza unor date științifice actuale.

Sursă: Science Alert