Elon Musk, CEO-ul de la Tesla Motors și SpaceX, intenționează să înceapă colonizarea planetei Marte peste numai 5 ani.

Elon Musk a anunţat în cadrul Congresului Internațional de Astronautică (International Astronautical Congress-IAC) din Adelaide unele modificări importante ale planului său de colonizare a planetei Marte. Noile actualizări se axează asupra vehiculului de transport denumit Sistemul Interplanetar de Transport (Interplanetary Transport System) care ar urma să transporte primele 100-200 de persoane pe Planeta Roșie.

SpaceX intenționează să trimită cel puțin două nave spațiale cargo pe Marte în anul 2022, care să „confirme existenţa resursele de apă și să identifice eventualele pericole” și, de asemenea, să „furnizeze infrastructura necesară pentru viitoarele zboruri”.

Resursele de apă sunt esențiale pentru producerea pe Marte a unui nou tip de combustibil, care este necesar pentru motoarele navelor de transport care trebuie să revină pe Pământ.

În anul 2024, Elon Musk intenţionează ca patru nave spaţiale, dintre care două vor transporta câte 100 de persoane fiecare, iar două vor fi destinate transportului de marfă (cargo), să-şi înceapă călătoria de trei luni către planeta Marte. În această misiune spaţială vor fi transportate pe Marte materialele necesare, panouri solare și echipamente destinate mineritului, pentru construirea unui depozit de combustibil special prin extragerea și rafinarea apei și a dioxidului de carbon.

Baza marţiană va fi formată iniţial dintr-o singură navă de transport interplanetar ITS:

Baza marțiană formată dintr-o singură navă de transport interplanetar ITSCredit: SpaceX/YouTube

 Apoi din mai multe nave ITS:

Baza marțiană formată din mai multe nave de transport interplanetar ITSCredit: SpaceX/YouTube

Apoi se va forma un mic oraș:

Conceptul unui oraș în devenire pe MarteConceptul unui oraș în devenire pe Marte. Credit: SpaceX/YouTube

Și ulterior un oraș mai mare:

Conceptul unui oraș pe MarteConceptul unui oraș pe Marte. Credit: SpaceX/YouTube

Elon Musk afirmă că în continuare urmează faza de „terraformare” a planetei Marte pentru ca aceasta să devină „un loc propice pentru a trăi”, aşa cum se prezintă în imaginea de mai jos.

Terraformarea planetei MarteCredit: SpaceX/YouTube

Planul iniţial de colonizare a planetei Marte a fost prezentat iniţial în anul 2016 de către Elon Musk în cadrul International Astronautical Congress din Guadalajara, Mexic, acesta fiind detaliat ulterior în reviste de specialitate.

Între timp compania Lockheed Martin a dezvăluit, de asemenea, detalii privind conceptul de bază marţiană Mars Base Camp în cadrul IAC:

Conceptul Lockheed Martin pentru o bază marțianăCredit: Lockheed Martin

Lockheed Martin intenționează să trimită oameni pe Marte în decurs de un deceniu. În acest scop compania îşi coordonează eforturile cu NASA, care dezvoltă staţia spaţială orbitală lunară Deep Space Gateway şi un modul spaţial care să poată ateriza pe suprafața planetei Marte.

Noul plan al lui Elon Musk prevede acum ca navele sale să ajungă pe Marte în anul 2022, așa cum a anunţat Elon Musk la Adelaide. Oamenii vor efectua această călătorie în modulul navetei spaţiale a BFR (Big Falcon Rocket).

Puteţi vedea în imaginea de mai jos configuraţia propusă pentru modulul navetei spaţiale a BFR:

Modulul navetei spațiale a BFRCredit: SpaceX/YouTube

SpaceX urmăreşte reducerea costului misiunii prin perfecționarea sistemului „Automated Rendevous and Docking”. BFR va consuma până la 150 de tone de propelant pentru a ajunge pe o orbită joasă în jurul Pământului (Low Earth Orbit), având nevoie de o realimentare de 150 de tone în spaţiu pentru a ajunge „până la Marte”.

„Dacă rezervorul de propelant va fi reutilizabil şi vom putea realimenta propulsorul, atunci costurile se vor reduce, a declarat Elon Musk, care a adăugat că reducerea costurilor misiunii până la 100.000 de dolari pentru un astronaut este absolut necesară.

Elon Musk a declarat, de asemenea, că anul viitor vom putea vedea cum capsula spaţială Dragon 2, dezvoltată de SpaceX, se va conecta la Staţia Spaţială Internaţională fără vreo intervenție umană.

Finanțarea necesară pentru dezvoltarea BFR va proveni din lansarea sateliților și din serviciile pe care SpaceX le oferă pentru Staţia Spaţială Internaţională. Elon Musk intenţionează ca în viitor BFR să deservească Staţia Spaţială Internaţională

BFR și Stația Spațiala InternaționalăCredit: SpaceX/YouTube

Cabina presurizată a navetei spaţiale a BFR va avea un volum mai mare decât cel al unui avion A380, ceea ce va permite construirea a 40 de cabine și a unei zone comune. Elon Musk a declarat că pentru o călătorie care va dura între 3 şi 6 luni sunt necesare, evident, cabine şi nu doar simple locuri de călătorie.

Într-o cabină pot călători 5-6 persoane, dar numărul ideal ar fi de 2-3, ceea ce înseamnă că la bordul BFR se vor putea afla aproximativ 100 de persoane la fiecare zbor.

Nava spațială BFR va include, de asemenea, protecţii împotriva furtunilor solare, spaţii de depozitare, o bucătărie și chiar zone de divertisment.

Foarte important, BFR va avea două motoare de aterizare, ca o măsură de precauţie în cazul în care unul dintre acestea se defectează.

Sursă: Science Alert