Un studiu din Australia asupra a 2.000 de femei de vârstă mijlocie a dezvăluit că un exerciţiu fizic moderat, de numai 200 de minute de mers pe jos în fiecare săptămână, poate îmbunătăți calitatea vieții persoanelor care suferă de depresie.

Cercetătorii au descoperit că sunt suficiente 30 de minute de mers pe jos, în fiecare zi, pentru ca persoanele care suferă de depresie să simtă că au mai multă energie și o încredere mai mare în sine.

DepresieDepresie. Credit: flmtraining.co.uk

S-a prezis că până în anul 2030 depresia va deveni, în țările dezvoltate, principala cauză a ceea ce este cunoscut sub numele de povara bolii. Aceasta se referă la impactul unei boli sau afecţiuni asupra populației după tratament sau după eforturile de prevenire a evoluției unor boli.

Depresia s-a răspândit în mod alarmant la nivel mondial, aceasta afectând în prezent unul din șapte australieni și 40 de milioane de americani.

În SUA pentru tratarea tulburărilor de anxietate se cheltuie anual aproximativ 42 de miliarde de dolari, ceea ce reprezintă aproape o treime din cheltuielile totale din această ţară pentru sănătatea mintală. În conformitate cu US National Institute of Mental Health, probabilitatea ca femeile să sufere de depresie, într-un anumit moment al vieții, este de 70% mai mare decât în cazul bărbaților.

Similar altor tulburări fiziologice, depresia nu poate fi prevenită sau vindecată, iar eficacitatea tratamentelor actuale variază foarte mult de la o persoană la alta. În consecință, cercetătorii încearcă, în mod constant, să găsească alte soluţii, independente de medicamentaţia antidepresivă, pentru a ameliora simptomele cele mai grave ale pacienţilor

După ce în urma unor cercetări anterioare a constatat că mersul pe jos poate îmbunătăți sănătatea fizică și emoțională a femeilor care nu sunt depresive, Kristiann Heesch, de la School of Public Health and Social Work din cadrul Queensland University of Technology (QUT), a decis să cerceteze efectul mersului pe jos şi în cazul femeilor depresive. Cercetătorii din echipa lui Heesch nu au intenţionat doar să arate că activitatea fizică determină o ameliorare a simptomelor de depresie, ci au vrut să știe, în mod special, ce activitate fizică ar trebui să facă o persoană, în fiecare zi, pentru ca aceasta să fie eficientă în tratarea depresiei.

Datele analizate de cercetători au provenit de la 1.904 femei, născute între 1946 și 1951, care au fost chestionate cu privire la sănătatea lor fizică și mintală în decursul unei perioade de șapte ani. Începând cu anul 2001, toate femeile au raportat simptome de depresie ușoară până la moderată, iar cercetătorii au studiat starea de sănătate a acestora până în anul 2010, pentru a vedea evoluția acesteia în decursul timpului.

Janice Neumann a declarat pentru Reuters că femeile care au efectuat, în medie, 150 de minute de exerciţiu fizic moderat, inclusiv golf, tenis, înot, dans, sau cele care au mers pe jos 200 de minute în fiecare săptămână „au avut mai multă energie, au socializat mai mult, s-au simțit mai bine emoțional și nu au mai suferit de depresie după trei ani”.

„Chiar dacă cele mai multe efecte pozitive necesită doar 150 de minute de activitate fizică de intensitate moderată, sau 200 de minute de mers pe jos, pe săptămână, vestea bună este că o activitate fizică chiar mai puţin intensă de atât… poate îmbunătăţi totuşi starea celor suferinzi de depresie”, a declarat Heesch pentru Reuters.

Rezultatele cercetătorilor au fost publicate în American Journal of Preventive Medicine.

Profesorul de psihiatrie, Madhukar Trivedi, de la Southwestern Medical Centre din cadrul University of Texas, a declarat pentru Reuters că rezultatul cercetătorilor este logic. Acesta a afirmat că rezultatele de acest gen sunt un memento pentru oameni că mersul pe jos este important pentru sănătatea noastră, mai ales pentru cei care nu practică exerciţii fizice într-o sală de sport.

„Mersul pe jos îmbunătăţeşte calitatea vieții. Aceasta nu este o descoperire nouă, dar ne arată încă o dată că mersul pe jos combate depresia şi ne sporeşte vitalitatea”, a declarat Trivedi.

Sursă: Sciencealert