O companie din China specializată în realizarea de drone, Ehang Inc., a prezentat la Târgul de Tehnologie CES 2016 – Las Vegas prima dronă din lume care este capabilă să transporte un pasager.

Drona Ehang 184 la CES 2016 - Las VegasVehiculul aerian autonom Ehang 184 în cadrul standului companiei Ehang de la CES 2016 – Las Vegas. Drona este suficient de mare pentru a transporta un pasager. Credit: AP Photo/John Loche

Compania Ehang Inc. din Guangzhou, China, a prezentat şi un videoclip în care se poate vedea că drona Ehang 184 zboară ca un elicopter de mici dimensiuni, având însă patru braţe cu câte două elice fiecare, acestea rotindu-se paralel cu solul ca şi la alte drone.

Drona Ehang 184 este electrică şi ea poate fi alimentată complet în două ore. Firma producătoare afirmă că aceasta poate transporta până la 100 kg şi are o autonomie de zbor de 23 de minute pentru un zbor la mică altitudine.

Caracteristicile tehnice ale dronei Ehang 184Caracteristicile tehnice ale dronei Ehang 184.Credit: ehang.com

Cabina dronei poate găzdui o persoană şi, eventual, un bagaj de mici dimensiuni. Aceasta este dotată cu aer condiţionat şi este iluminată. Cu elicele pliate, drona ocupă un singur loc de parcare.

Drona Ehang 184 pliatăDrona Ehang 184 pliată. Credit: ehang.com

După stabilirea itinerariului de zbor, pasagerul nu trebuie decât să dea două comenzi: „decolează” și „aterizează”, printr-un simplu click de pe o tabletă Microsoft Surface, a declarat compania producătoare.

Drona este proiectată să zboare la o altitudine cuprinsă între 300 m şi 500 m deasupra solului, altitudinea maximă fiind stabilită la 3,5 km, iar viteza maximă la 101 km/oră.

Autoritățile americane încă nu au definitivat normele privind utilizarea dronelor. Noul tip de dronă va fi supus, cu siguranţă, unor reglementări foarte stricte în acest sens.

Shang Hsiao, cofondator al Ehang Inc. şi directorul financiar al firmei, a declarat că firma speră să vândă aparatul de zbor cu 200.000-300.000 de dolari, chiar de la începutul acestui an, însă a recunoscut că din punct de vedere juridic zborul dronei cu pasageri se află într-o „zonă gri”, acesta nefiind încă reglementat.

„Lumea nu a avut niciodată ceva asemănător”, a spus Shang Hsiao.

Pasagerul unei astfel de drone nu are niciun control asupra aparatului, traseul de zbor fiind urmărit de un centru de control de la distanţă. În cazul apariţiei unei probleme, vehiculul ar urma să fie ghidat astfel încât să se asigure o aterizare în siguranță.

Directorul de marketing al companiei, Derrick Xiong, a declarat că vehiculul a efectuat mai mult de 100 de zboruri, la o altitudine mică, într-o zonă împădurită din provincia Guangzhou. De asemenea, s-au efectuat şi zboruri de test cu o persoană în interiorul dronei.

Potrivit lui Derrick Xiong, drona este mai sigură decât un elicopter datorită celor patru braţe cu elice. Chiar dacă trei dintre cele patru braţe ar fi avariate, elicele de pe singurul braţ rămas în funcţiune ar putea asigura o aterizare de urgenţă.

Compania Ehang Inc., care produce şi drone mai mici, a declarat că a primit anul trecut o finanțare de 10 milioane de dolari, iar anul acesta urmează să primească o alta, de 42 milioane de dolari, de la diverşi investitori precum GP Capital, GGV Capital, ZhenFund.

Sursă: Phys.org, Ehang Inc.