Tehnologie

Lockheed Martin intenţionează să trimită oameni pe Marte până în anul 2030

Explorarea planetei Marte va fi condusă în continuare de către NASA şi partenerii săi internaţionali în beneficiul omenirii. Mars Base Camp este un concept dezvoltat de compania Lockheed Martin care sprijină misiunile spaţiale având ca destinaţie planeta Marte.

Compania aerospațială Lockheed Martin şi-a prezentat recent planurile pentru Mars Base Camp, un laborator spațial ce va fi amplasat pe o orbită în jurul planetei Marte până în anul 2028 şi cu ajutorul căruia un echipaj uman ar urma să aterizeze şi să trăiască pe Marte.

Laboratorul spațial Mars Base CampLaboratorul spaţial Mars Base Camp. Credit: Lockheed Martin

Prezentarea video de mai jos oferă mai multe detalii cu privire la misiunea laboratorului spațial Mars Base Camp.  În cadrul acestui laborator spaţial astronauţii vor putea efectua studii științifice pentru a identifica un loc adecvat pe suprafaţa lui Marte în care oamenii pot trăi.

Conceptul Mars Base Camp se bazează pe patru componente cheie. Prima componentă este Orion, un vehicul spaţial cu ajutorul căruia se vor putea explora sateliţii Deimos şi Phobos ai planetei Marte şi care va conține şi sistemele de comunicare și de navigație. Pentru eventualele situaţii de urgenţă, Mars Base Camp va avea două vehicule Orion. A doua componentă este Space Launch System (SLS), o rachetă cu ajutorul căreia se vor livra provizii pe Marte. A treia componentă reprezintă zona de habitat din cadrul laboratorului spațial, cea care va servi drept spațiu de lucru şi de viață pentru astronauți. Ultima componentă este Solar Electric Propulsion, adică sistemul de propulsie bazat pe energia solară, sistem ce a fost deja utilizat la sateliţi şi care va ajuta la poziționarea vehiculului spaţial pe orbita lui Marte.

Structura laboratorului spațial Mars Base CampStructura laboratorului spaţial Mars Base Camp. Credit: Lockheed Martin

Componentele Mars Base Camp vor fi asamblate în apropierea Lunii în cadrul unor misiuni spaţiale ce vor fi executate cu ajutorul unor rachete SLS care vor transporta aceste componente până în apropierea Lunii.

Lockheed Martin plănuieşte lansarea pe orbită a lui Mars Base Camp până în anul 2028, astfel că după anul 2030 ne-am putea aştepta la misiuni cu echipaj uman pe suprafaţa lui Marte. Desigur, acest lucru nu va fi o sarcină ușoară.

Compania Lockheed Martin trebuie să dezvolte un vehicul de transport interplanetar, habitatele de la suprafaţa planetei, sistemele necesare pentru susținerea vieții și multe altele. Cu toate acestea, având în vedere numărul mare de companii (NASA și SpaceX, pentru a numi doar două dintre ele) implicate în atingerea acestui obiectiv îndrăzneţ, probabil că vom ajunge pe Marte în următoarele decenii.

Planificarea misiunii spațiale cu echipaj uman spre MartePlanificarea misiunii spaţiale cu echipaj uman spre Marte. Credit: Lockheed Martin