Astronomie

Scara Universului într-un videoclip fascinant

Universul este vast și imposibil de cunoscut în totalitate, iar Pământul este minuscul la scara Universului. Există şi găuri negre de miliarde de ori mai masive decât Soarele, care la rândul său este foarte mare și masiv, dar în același timp este doar una dintre sutele de miliarde de stele din galaxia noastră.

De multe ori auzim că „spaţiul este vast şi că noi suntem mici”, dar cum să ne dăm seama cât de mare este Universul dacă distanţele la scara acestuia se măsoară adeseori în ani-lumină?

Pentru cei mai puţin familiarizaţi cu această unitate de măsură a distanţelor în spaţiul cosmic, un an-lumină reprezintă distanţa parcursă de lumină prin vid într-un an de zile, adică aproximativ 9.461.000.000.000 km.

Într-un videoclip fascinant, postat de morn1415 pe YouTube, se prezintă, la scară, planetele și sateliții Sistemului Solar, precum şi alte stele care reprezintă o referinţă pentru mărimea celor mai mari stele descoperite de astronomi.

Toate aceste informaţii sunt interesante, dar lucrurile devin cu adevărat fascinante atunci când în clipul video de mai sus se arată mărimea galaxiei noastre, Calea Lactee, în ani-lumină şi apoi „pânza cosmică” (cosmic web), formată din miliarde şi miliarde de galaxii, care se întinde pe o distanţă de 5,7 miliarde de ani-lumină.

Vizionare plăcută!