Uneori, copiii îndeplinesc într-adevăr visele părinților.

Noul record de viteză pe uscat pentru un vehicul care utilizează un motor cu ardere internă cu piston, este de 722,2 km/h, iar uimitor este faptul că acesta a fost atins de o maşină veche de 50 de ani, denumită Challenger 2, cu ajutorul căreia legendarul Mickey Thompson a încercat doborârea recordului de viteză în anul 1968.

Noul record de viteză pe uscat pentru acest tip de vehicul a fost stabilit în data de 12 august 2018 de Danny Thompson, fiul lui Mickey Thompson, în vârstă de 69 de ani.

Locul unde s-a reuşit doborârea recordului de viteză este tot Bonneville Salt Flats, adică celebrele piste de sare din statul Utah, SUA, care au fost scena a numeroase încercări de doborâre a recordului de viteză pe uscat de către pasionaţii vitezei.

În ultimii ani, vehiculele de uscat au atins viteze mult mai mari decât Challenger 2, datorită utilizării motoarelor cu reacţie. Cu toate acestea, Challenger 2 este un vehicul cu adevărat deosebit în condiţiile în care, deşi are o vechime de o jumătate de secol, a reuşit să doboare recordul de viteză pe uscat, ce data din anul 2012, pentru o mașină care utilizează un motor cu combustie internă cu piston.

Challenger 2

Challenger 2. Credit: Thompson LSR

În ultimii ani Danny Thompson a recondiţionat cu grijă maşina Challenger 2, păstrând intactă cea mai mare parte a exteriorului, dar îmbunătăţind interiorul acesteia pentru a respecta standardele maşinilor moderne de curse.

Toată munca asiduă a lui Danny Thompson a fost răsplătită în final prin reuşita atingerii unei viteze medii record de 722.2 km/h pe parcursul a două zile.

„Acesta a fost scopul din prima zi a proiectului nostru și această performanța nu ar fi fost posibilă fără eforturile extraordinare ale echipei mele.

Cei care s-au oferit voluntar pentru a fi alături de mine în această aventură nebunească au stat la baza succesului de astăzi. Nu le voi putea mulțumi niciodată suficient”, a declarat Danny Thompson.

Mickey Thompson a încercat să doboare în urmă cu 50 de ani recordul de viteză pe uscat cu Challenger 2, dar tentativa sa nu a reuşit deoarece pista de sare a fost afectată de ploi.

Mickey Thompson și soția lui, Trudy, au fost uciși în anul 1988. Cu toate acestea, în urmă cu 15 ani, Danny Thompson, fiul lor, și-a îndreptat din nou atenția spre Challenger 2.

Danny Thompson

Danny Thompson. Credit: Thomson LSR

Versiunea îmbunătăţită a lui Challenger 2 este dotată cu aceleași 68 de panouri din aluminiu ca și mașina din 1968, dar motoarele originale, de tipul Ford 427, au fost înlocuite cu două motoare Hemi V8 de 2.500 cai-putere fiecare.

„În 1968, tatăl meu și un grup de pasionaţi de maşini din California de Sud au creat un vehicul despre care credeau că ar fi avut potențialul să devină cea mai rapidă maşină cu motor cu ardere internă cu piston din lume.

A fost nevoie de cinci decenii, multă muncă manuală și câteva modificări, dar simt că am reușit, în cele din urmă, să le îndeplinesc visul, care a devenit şi al meu”, a declarat Thompson.

Având o masă de 2.359 kilograme, care ajută la stabilitatea vehiculului la viteze ridicate, Challenger 2 arde 190 de litri de carburant pentru fiecare 8 km parcurşi.

Un nou record de viteză trebuie să fie confirmat pe durata a două zile, iar Challenger 2 a reuşit să atingă în prima zi de încercare o viteză de 718.7 km/h, iar în a doua zi o viteză de 725.7 km/h. Media aritmetică a acestor viteze reprezintă noul record de viteză pe uscat, adică 722.2 km/h.

Pentru comparație, recordul anterior, care data din anul 2012, a fost de 706,5 km/h stabilit de George Poteet în Speed ​​Demon.

Puteți vedea în videoclipul de mai jos o înregistrare din cockpitul lui Challenger 2 în timpul unei încercări de doborâre a recordului de viteză pe uscat:

 

Sursă: Science Alert