Într-un studiu care a implicat peste 8.600 de adulți din Australia, un aport mai mare de fructe și legume a fost asociat cu o reducere a stresului, în special la adulții de vârstă mijlocie.

Scopul principal al studiului nostru a fost de a explora relația dintre aportul de fructe și legume și perceperea stresului la bărbați și femei cu vârsta de peste 25 de ani”, a declarat Simone Radavelli-Bagatini, doctorand la Nutrition Research din cadrul Edith Cowan University, Australia.

„Obiceiurile nutriționale nesănătoase sunt asociate unui nivel al stresului mai mare, chiar dacă relația dintre aportul de fructe și legume și stres este încă incertă.

Cercetătorii au examinat legătura dintre aportul de fructe și legume și nivelurile de stres la 8.689 de participanți la un studiu din Australia privind diabetul, obezitatea și stilul de viață.

Fructele și legumele combat stresul

Organizația Mondială a Sănătății recomandă consumul a cel puțin 400 de grame de fructe și legume pe zi. Credit: Ben Davies.

Cercetătorii au descoperit că persoanele care au consumat zilnic cel puțin 470 de grame de fructe și legume au avut niveluri de stres cu 10% mai mici decât în cazul persoanelor care au consumat mai puțin de 230 de grame de legume şi fructe.

Au fost descoperite asociații similare pentru fructe și legume, chiar dacă au fost analizate separat.

„Un anumit nivel al stresului este considerat normal, dar expunerea, pe termen lung, la stres poate avea un impact semnificativ asupra sănătății mintale.

Stresul pe termen lung și necontrolat poate duce la o serie de probleme de sănătate, inclusiv boli de inimă, diabet, depresie și anxietate, așa că trebuie să găsim modalități de prevenire și, eventual, de ameliorare a problemelor de sănătate mintală în viitor.

Studiul nostru consolidează legătura dintre dietele bogate în fructe și legume și sănătatea mintală.

Am constatat că persoanele cu aporturi mai mari de fructe și legume sunt mai puțin stresate decât cele cu aporturi mai mici, ceea ce sugerează că dieta joacă un rol cheie în sănătatea mintală”, a declarat Radavelli-Bagatini.

Constatările cercetătorilor subliniază cât este de important să alegem o dietă bogată în fructe şi legume pentru a minimiza stresul.

Rezultatele cercetătorilor au fost publicate în revista Clinical Nutrition.

Traducere după Fruit- and Vegetable-Rich Diet May Help Reduce Stress Levels