Biologie

Cum vor arăta oamenii peste 1.000 de ani?

Prin evoluţie oamenii au dobândit, cu aproximativ 10.000 de ani în urmă, capacitatea de a putea consuma lapte de vacă, înălţimea medie a crescut cu 10 centimetri în ultimii 150 de ani, iar durata medie de viață s-a mărit cu 20 de ani în ultimii 65 de ani, mai ales datorită progreselor înregistrate în domeniul științei.

Omenirea a evoluat atât de mult, într-o perioadă atât de scurtă de timp, încât este inevitabil să ne întrebăm cum vor arăta oamenii în următorii 1.000 de ani.

AsapScience a încercat să ofere un răspuns la această întrebare în clipul video de mai jos pe baza unora dintre cele mai interesante descoperiri științifice.

Credit: AsapSCIENCE.

Se pare că ar trebui să fim mai încrezători în capacităţile noastre cognitive, din moment ce oamenii de ştiinţă au stabilit că puterea de calcul a celor mai performante computere din prezent nici măcar nu se apropie de cea a creierului uman.

În anul 2014, cercetătorii au folosit computerul K din Japonia, unul dintre cele mai performante computere din lume, pentru a simula activitatea creierului uman. Pentru a procesa acelaşi volum de date pe care creierul uman îl procesează timp de o secundă, cercetătorii au utilizat 705.024 nuclee de procesoare şi 1,4 milioane GB de RAM timp de 40 de minute.

Cu toate acestea, s-ar putea ca în viitor omenirea să piardă controlul asupra propriilor creații, în special asupra celor dotate cu inteligenţă artificială.

Evoluția umanăCredit: Artystarty/iStock

Oamenii de știință prevăd că în viitor puterea de calcul a computerelor se va apropia de cea a creierului uman şi că dispozitivele performante dotate cu inteligență artificială vor putea comunica, interacționa și chiar vor avea capacitatea de a-şi aminti. Să sperăm că aceste dispozitive inteligente ale viitorului vor utiliza informațiile primite în beneficiul nostru şi nu împotriva noastră.

Se pare că pe măsură ce roboţii înzestraţi cu inteligenţă artificială vor dobândi caracteristici umane, oamenii la rândul lor vor fuziona cu roboții.

Oamenii de știință prevăd că în viitor vor exista roboți minusculi, denumiți nanoboţi, care se vor putea deplasa prin corpul nostru pentru a transporta anumite medicamente și care, de asemenea, vor putea fi utilizați pentru îmbunătățirea abilităților noastre.

Cunoscută sub numele de transumanism, această concepţie presupune utilizarea descoperirilor științifice și a progresului tehnologic pentru îmbunătățirea aptitudinilor mentale și fizice ale oamenilor.

Oamenii de știință estimează că în următorii 1.000 de ani numărul limbilor vorbite pe planetă se va micşora în mod semnificativ, iar pielea închisă la culoare s-ar putea dovedi un avantaj evolutiv odată cu încălzirea globală şi creşterea intensităţii radiațiilor ultraviolete.

De asemenea, pentru ca omenirea să supravieţuiască şi peste 1.000 de ani se pare că urmaşii noştri trebuie să fie mai înalţi şi aceasta este doar una din consecinţele încălzirii globale.

Pentru mai multe informaţii puteţi urmări clipul video realizat de AsapSCIENCE.