Rolls Royce încearcă să scrie istorie în domeniul aviaţiei.

Compania britanică Rolls Royce a anunţat că intenţionează să construiască, până în anul 2020, o aeronavă electrică care să atingă o viteză maximă de cel puțin 480 de kilometri pe oră.

Îndeplinirea acestui obiectiv ar însemna doborârea actualului record de viteză (337 km/h) al unui avion 100% electric, stabilit în anul 2017 de Siemens, dar şi stimularea construirii altor aeronave electrice care ar putea transforma radical aviaţia la nivel global.

Conform anunțului companiei Rolls-Royce, avionul electric pe care îl va dezvolta face parte dintr-o inițiativă finanțată de guvernul britanic, denumită ACCEL (Accelerating the Electrification of Flight), care are drept obiectiv accelerarea dezvoltării aviaţiei bazată pe utilizarea aeronavelor electrice.

Rolls-Royce construiește cel mai rapid avion electric

Credit: Rolls-Royce

Odată cu scăderea resurselor de petrol și a restricţiilor privind emisiile de gaze cu efect de seră, viitorul aviației este dependent de găsirea unei surse alternative de energie la combustibilii pe bază de carbon.

Aeronava ce urmează a fi dezvoltată de Rolls-Royce în cadrul proiectului ACCEL va fi echipată cu trei motoare electrice ce vor fi proiectate pentru o putere de 750 kW, randamentul maxim al sistemului de propulsie electrică al aeronavei fiind estimat la 90%.

Stocarea energiei în baterie este factorul limitativ cheie pentru aeronavele electrice. Problema critică o reprezintă densitatea de energie, adică cât de multă energie stochează bateria în raport cu greutatea sa.

Potrivit Rolls-Royce, bateria electrică care va alimenta aeronava va conţine 6.000 de celule, ceea ce înseamnă că această baterie va avea cea mai mare densitate de energie utilizată vreodată pe o aeronavă electrică.

Rolls-Royce estimează că această baterie va asigura un zbor al aeronavei de la Londra la Paris, deși nu oferă informaţii cu privire la viteza aeronavei.

Avionul electric dezvoltat de Rolls-Royce

Credit: Rolls-Royce

„Acest avion va fi alimentat de un sistem electric de ultimă generaţie și de cea mai puternică baterie construită vreodată pentru un avion electric.

Anul acesta vom testa aeronava înainte de zborul inaugural programat în anul 2020″, a declarat Matheu Parr, manager de proiect ACCEL pentru Rolls-Royce.

Prin participarea la iniţiativa ACCEL, Rolls-Roys nu urmăreşte doar intrarea în cărţile de istorie ale aviaţiei.

Intenţia companiei Rolls-Roys este să aplice experiența dobândită în acest proiect pentru a crea alte aeronave 100% electrice care ar putea avea un rol major în lupta împotriva schimbărilor climatice.

„Experienţa câştigată în urma acestui proiect ne poate ajuta să fim deschizători de drum în domeniul aviației fără emisii de gaze cu efect de seră şi să conducem dezvoltarea aeronavelor pur electrice”, a declarat Matheu Parr.

Sursă: Futurism