Uneori ne trezim obosiţi chiar dacă ne-am culcat devreme și am dormit 8 ore. Cauza ar putea fi poziţia în care dormim, afirmă experții, având în vedere că se recomandă să dormim pe spate.

Nu există nicio îndoială că somnul este foarte important pentru sănătatea noastră, doar că aici nu ne referim la necesitatea de a avea un somn suficient de lung, ci la recomandarea de a respecta un program de somn care este în acord cu ceasul nostru biologic sau cu ritmul circadian.

Dacă nu ne sincronizăm programul de somn cu ritmul biologic riscăm să ne trezim obosiţi și în imposibilitatea de a ne concentra asupra a ceea ce avem de făcut a doua zi.

Chiar şi atunci când credem că am făcut tot ceea ce este necesar pentru a avea un somn odihnitor, înţelegând prin asta că ne-am culcat la timp și am dormit 8 ore, putem să ne trezim obosiți și iritaţi.

Shelby Harris, expert în medicina somnului și profesor la Albert Einstein College of Medicine, a declarat pentru Popular Science că dacă nu avem un somn odihnitor ar fi bine să încercăm să ne schimbăm poziţia în care dormim de obicei.

Potrivit National Sleep Foundation, majoritatea oamenilor dorm pe o parte, dar această poziţie poate provoca dureri de umăr şi de şold. De asemenea, cei care dorm pe partea dreaptă ar putea suferi de arsuri la stomac, afirmă cercetătorii.

Se pare că mușchiul din esofag care ţine acidul gastric în stomac se slăbeşte dacă dormim pe partea dreaptă, astfel încât o anumită cantitate de acid gastric ajunge în esofag  și provoacă o senzație de arsură.

Din acest motiv, Harris recomandă să dormim pe partea stângă pentru a nu suferi de arsuri la stomac. De asemenea, ar trebui să avem o pernă suficient de groasă care să ne sprijine capul.

Cea mai nesănătoasă poziţie de dormit este pe burtă, afirmă Harris. Se pare că 7% din oameni dorm în această poziţie, dar este bine să ştiţi că astfel întregul corp este pus sub presiune. Din acest motiv, cei care dorm pe burtă s-ar putea trezi cu amorțeală și furnicături și chiar cu dureri musculare și articulare.

Cea mai bună poziție pentru somn este pe spate, deşi doar 8% dintre oameni o utilizează. Este cea mai bună poziție pentru atenuarea durerilor și nu provoacă arsuri la stomac, deoarece capul este deasupra pieptului.

Evident, dormitul pe spate mărește riscul de sforăit. Dacă sunteți predispuşi la sforăit în timp ce dormiţi, atunci s-ar putea ca această poziţie să nu fie cea mai bună pentru dumneavoastră, deși există o serie de exerciții de respirație pe care le puteți încerca ca să evitați sforăitul.

„Deși se recomandă să dormim pe spate pentru a avea un somn bun, confortul este esențial. Dacă simţiţi dureri sau o stare de disconfort atunci când vă treziţi, atunci ar fi bine să vă reamintiţi că poziţia în care dormiți vă poate afecta calitatea somnului”, a declarat Harris.

În concluzie, dacă constataţi că vă treziți des în timpul nopţii, și nu sunteți siguri de ce, încercați să vă schimbați poziția în care dormiţi de obicei. S-ar putea ca dimineaţă să vă treziţi cu adevărat odihniţi.

Sursă: Science Alert