Astronomie

Un asteroid de mărime medie, care a fost descoperit în anul 2002, va trece pe lângă Pământ în data de 4 februarie 2018 la ora 4:30 PM EST.

AsteroidO imagine artistică a unui asteroid. Credit: Mark A. Garlick, Space-art.co.uk / University of Warwick / University of Cambridge.

Asteroidul 2002 AJ129 a fost descoperit de astronomii din cadrul Haleakala Observatory, cunoscut și sub numele de Haleakalā High Altitude Observatory Site, din Hawaii ca urmare a proiectului de urmărire a asteroizilor din apropierea Pământului (Near Earth Asteroid Tracking Project).

2002 AJ129 are un diametru cuprins între 0,5-1,2 km și este clasificat ca un asteroid Apollo. Viteza asteroidului în momentul apropierii maxime de Pământ va fi de 34 km pe secundă, o viteză mai mare decât a altor asteroizi care au trecut prin apropierea Pământului.

Viteza ridicată a acestui asteroid este o consecinţă a orbitei sale, care se apropie la doar 18 milioane de kilometri de Soare.

Traiectoria asteroidului 2002 AJ129

Deși 2002 AJ129 este clasificat ca un asteroid potențial periculos, acesta nu reprezintă o amenințare reală de coliziune cu planeta noastră.

„Am urmărit acest asteroid timp de peste 14 ani şi cunoaştem foarte bine orbita sa.

„Calculele noastre arată că nu există nicio șansă ca acest asteroid să se ciocnească cu Pământul pe 4 februarie 2018 sau în următorii 100 de ani”, a declarat Dr. Paul Chodas, director al Center for Near-Earth Object Studies din cadrul Jet Propulsion Laboratory al NASA.

În momentul apropierii maxime de Pământ, asteroidul 2002 AJ129 se va afla la o distanță de 4,2 milioane km de planeta noastră sau la o distanţă aproximativ egală cu de 10 ori distanța dintre Pământ și Lună.

One thought on “Un asteroid de mărime medie va trece pe lângă Pământ în data de 4 februarie 2018, fără să reprezinte un pericol de coliziune pentru planeta noastră