Medicină-Sănătate

Prima terapie genică de succes împotriva îmbătrânirii?

Dacă rezultatele anunţate de compania Bioviva USA se dovedesc a fi corecte, atunci înseamnă că oamenii de știință au descoperit o modalitate de a inversa procesul de îmbătrânire.

Elizabeth Parrish, directorul executiv al Bioviva USA Inc, pretinde că pentru prima dată s-a reuşit inversarea procesului natural de îmbătrânire printr-o terapie genică concepută de compania sa.

Terapiile cu gene ale lui Parrish, elaborate anterior, au urmărit protejarea împotriva diminuării masei musculare, un proces inerent îmbătrânirii şi protejarea împotriva micşorării numărului celulelor stem ca urmare a bolilor datorate înaintării în vârstă.

Rezultatele obţinute recent au urmărit inițial să demonstreze că terapiile cu gene furnizate de compania Bioviva USA Inc sunt sigure, dar ele ar putea reprezenta prima demonstraţie de succes privind alungirea telomerilor.

Terapia cu gene împotriva îmbătrânirii

Terapia cu gene împotriva îmbătrânirii. Credit: YouTube

„Metodele terapeutice actuale oferă doar beneficii limitate persoanelor care suferă de boli ale îmbătrânirii. În plus, modificarea stilului de viață are un impact limitat în ceea ce priveşte tratarea acestor boli.

Progresele în domeniul biotehnologiei reprezintă cea mai bună soluție, iar dacă aceste rezultate sunt exacte, atunci am scris istorie”, afirmă Parrish .

Cu toate acestea, Parrish a declarat că sunt necesare mai multe investigații pentru verificarea noilor metode terapeutice, dar dacă acestea se confirmă atunci putem vorbi despre o descoperire revoluționară în genetică.

BioViva

BioViva îşi propune să ofere medicină regenerativă prin terapii cu gene şi celule. Credit: BioViva

Telomerii sunt segmente scurte de ADN care se găsesc la capetele fiecărui cromozom. Aceştia acționează ca nişte „tampoane” pentru a proteja cromozomii împotriva degradării. Ca urmare a diviziunii celulare, telomerii pot deveni prea scurţi pentru a proteja cromozomii. Atunci când se întâmplă acest lucru, apar afecţiuni degenerative care conduc la îmbătrânire.

Succesul terapiei genetice a lui Parrish este dat de scorul telomerilor, care se calculează pe baza lungimii acestora în celulele albe (limfocitele T). Telomerii având scoruri mai mari indică prezenţa unor „celule mai tinere”.

Comparativ cu media limfocitelor T din rândul populației americane cu vârsta de 44 de ani, Parrish susţine că terapiile sale genetice au funcţionat şi a arătat că datorită acestora procesul natural de scurtare a telomerilor s-a inversat cu 20 de ani .

După cum s-a afirmat, este important de remarcat faptul că rezultatele nu au fost încă verificate de către o sursă independentă.

Bioviva va monitoriza cu atenție sângele folosit în experimentele lui Parrish în următoarele luni, sau chiar în anii următori, pentru a se asigura că rezultatele pozitive constatate în rândul leucocitelor pot fi obţinute şi în cazul altor țesuturi și organe.